reklama

Ihriská pre deti a mládež ináč.

Dlhé roky sa budujú ihriská, jedny v areáloch materských a základných škôl, druhé na sídliskách pod rodičovskými oknami. Tie prvé sa využívajú doobeda pri výuke, druhé poobede a večer na dobrovoľné športovanie mládeže v ich voľnom čase.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred niekoľkými rokmi ma, ešte ako poslanca MČ Košice-Staré Mesto, navštívila kamarátka, či by som mohol pomôcť s výstavbou ihriska pre deti, ktoré bývajú v ich dome, vo dvore na Kuzmányho sídlisku oproti starej Športovej hale. Podarilo sa, vyrástlo tam krásne ihrisko na loptové hry, oplotené, s bezvadným povrchom, deti a rodičia mali kľúče od bránky, na noc si ho zamykali.



Splnenú úlohu som vypustil z hlavy, aké prekvapenie ma čakalo, keď som po pár rokoch išiel okolo... z krásneho ihriska ostala len asfaltová plocha a stĺpiky oplotenia. Nedalo mi to a zavolal som kamarátke, aby mi to vysvetlila... no, vieš, ľuďom vadili zvuky lopty dopadajúcej na zem a krik detí...



Tak dopadlo jedno ihrisko... našťastie to v Parku Angelinum žije čulým ruchom každý deň, asi tam žijú iní ľudia, ktorým hluk športujúcich detí nevadí...



A teraz, prečo ma tento článok „vyprovokoval" k písaniu. Vrátim sa k tomu, čo som napísal v úvode. Roky budujeme paralelné ihriská, jedny na doobedie, druhé na poobedie... Načo?! Prečo nemôže jedno a to isté ihrisko slúžiť celý deň? Ktoré? No to, ktoré je v areály školy, peniaze investované do jeho úpravy by skvalitnili výučbu aj využitie voľného času detí a mládeže. A tak by to mohlo byť aj s telocvičňami, každá škola ma minimálne jednu, doobeda využitú, poobede zamknutú, nanajvýš pár hodín týždenne využitú komerčne pre tých, ktorí na to majú... Prečo nie aj pre detí, ktoré by sa tam, najmä v zlom počasí mohli „vyšaliť"?



Už počujem riaditeľov škôl ako sa to nedá...

Richard Hojer

Richard Hojer

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

51-ročný ekonóm, prax v samospráve. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu